شل سیلوراستاین




اندازه غول باشم اگر

یا قد بادام کوچولو وقتی چراغ خاموش بشه هم قد همدیگه می شیم
پولدار بشیم مثل یه شاه فقیر بشیم مثل گدا
 وقتی چراغ خاموش بشه ارزشمون یکی می شه
 سیاه و قرمز و بنفش نارنجی و زرد و سفید
وقتی چراغ خاموش بشه همه یه رنگ دیده می شیم
 شاید بهتر باشه خدا برای درست کردن کارا چراغ ها رو خاموش کنه

کردن ! نکردیم !

شنیده ای جایی است بدون صیغه می ...نند 

شنیدام جایی است یک شبه صیغه میکنند 

صیغه کنند یا نکنند یک شب است  

و چه است بین این کنند و آن کنند؟ 

 

یک عکس بی ارتباط به موضوع : 

http://2.bp.blogspot.com/_UsKoSigr_28/SP3EiNha5MI/AAAAAAAAMFc/T1f7aAMlC0g/s400/Native+American+Art+(2).JPG

وای منم یک مرد پر همسر

 شاید اولین نوشتم خودمو هم خواب کنه لالاییی کم خاصیتی نیست

 

منم یک مرد پر همسر

جالب نیست؟ به نظر من که جالبه .خانواده که چیزی نیست . حد اقل 1+120+1200 یا 1440000 (یه میلیونو چهر صد و چهل و خورده ای هزار) کم جالب نیست؟! ولی جالب تر از اون اینه که یهویی همسایتون چند زنه از آب در بیاد. به نظر مسخره است؟ اثلا هیچ هم مسخره نیست فقط یه خورده هیجان انگیزه و الا کلی هم میتونه اشک در بیار باشه.
بزا یه حساب سر انگشتی کنم: اگه یه نفر مثلا همین خود من از یه سنی (مثلا 30) شروع به ازدواج کنم و تا 40 سالگی. هر ماه یه زن بگیرم و هر سال از هر کدوم یه بچه . تو این ده سال میشه 120 زن و از هر زن هر سال یه بچه تو ده سال از هر زن میشه 10 بچه و از همه زن های محترمم میشه 1200 تا بچه (البته بدون در نظر گرفتن 2 قولو و 3 قولو و ...nقلو های محترم .
. حالا بدون در نظر گرفتن چند قلو های عزیز بابا 1200 بچه و 120 زن و 1 شیر مرد میشه استارت خونواده من
این اواخر هم که قانون جدید به ما شیر مردهای ایرانی اجازه داده بدون اجازه زن یا احیانا زنهای قبلیمون سرشونهوو بیاریم. درستش هم همینه آب که از سر گذشت چه یه وجب چه خیلی وجب. حالا تو این بین تا یه حساب دیگه کنم یهکوچولونصیحت مادر بزرگانه از طرف زن مش حست بخونیم:
زن مشت حسن میگه خانوما واسه پول و مردها هم واسه کنجکاویشون عروسی میکنن شاید هم بر عکس اینو گفتش درس یادم نیست ولی فرقی هم نمیکنه .تذکر کنکوری به سبک کارشناسی به ارشد شناسی: من چون هنوز شروع نکردم به اذدواج درست بودن حفو نمیتونم تصدیق کنم شما هم تا عروسی نکردین روش حساب نکنین.
حالا بیخیال به حسابمون برسیم (یعنی همون حسابم) اگه همه این 1200 بچه قند عسل من همه پسر باشن و همه هم به سنت هیجان انگیز پدر بگرون سر زیر خاک نکرده یه کشور میتونم با نوه هام تشکیل بدم حالا نتیجه هم نخواستم. میشه از هر پسر 1200نوه و از هر 1200 بچه خودم هم 140000 نوه .
یه آمار هم بدم که نگید نمیشه .
زیست‌شناس برجسته، «یک چهارم از مردان یانوماموو در نبرد می‌میرند، اما جنگجویان باقیمانده اغلب در تولید مثل، بسیار موفق هستند. بنیانگذار یکی از روستاهای یانوماموو 45 فرزند و 8 زن داشت، پسرانش نیز پر زاد و ولد بودند، تا جایی که نزدیک به 75 درصد از جمعیت نسبتاً بزرگ روستا از نسل او بودند و اصولاً جنگیدن آن‌ها برای گرفتن زنان متعدد بود.

انواع اقدام به چند همسری

از آنجایی که ازدواج مجدد (خصوصاً اگر برای هوسرانی و بدون عذر موجه عرفی باشد) در کشور ما با هنجارها، انتظارات و ارزش‌های عموم مردم جامعه ناسازگار است، لذا معمولاً مردانی که قصد تجدید فراش دارند، تا حد امکان، آن را از چشم همه، حتی نزدیکترین خویشاوندان خود پنهان می‌کنند.[12] (این جناب همسایه ما هم تا این اواخر این عمل پر حال و هیجان رو هم انجوم میداد که ییهو لو رفت)

در مواردی هم شوهر از زندگی مخفیانه با زن دوم خسته شده و بعد از مدتی، به خیال این‌که آب از آسیاب افتاده است، جریان ازدواج مجدد خود را با زن اول در میان می‌گذارد یا شرایطی فراهم می‌کند که زن اول از جریان مطلع شود که البته در اکثر این مواقع حوادث پیش نشده‌ای اتفاق می‌افتد.
و...........
خلاصه میشه یه web کامل نوشت و حرف هم کم نیاورد.
این هم از جمله از فواید مرد بودنه .


یه عکس بی ارتباط به موضوع